„Dobry start” – wielkie wdrożenie za nami

Czytaj więcej

Wnioski w ramach programu „Dobry start” będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną – grzmiały media od jakiegoś czasu. Podpisana przez prezydenta nowelizacja ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej zakładała nie tylko usprawnienie procesu, ale również przekazanie realizacji programu w ręce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dla Softiq oznaczało to wyzwanie, jakiego jeszcze nie było.

Wprowadzenie powyższych zmian oznaczało kooperację dwóch ogromnych instytucji, jaką jest ZUS oraz Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (MRiPS), a także 16 banków. Przygotowania do wdrożenia trwały trzy miesiące, a pod nazwami instytucji krył się sztab ludzi, którzy czuwali nad tym, by cała zmiana przebiegła bezproblemowo. Finał historii miał miejsce w nocy z 30 czerwca na 1 lipca. Jednak zanim do tego doszło, odbyło się mnóstwo spotkań, uzgodnień, prac na wytworzeniem,  przetestowaniem i wdrożeniem nowych komponentów. Efekt? Sukces. Już po północy pojawiły się pierwsze wnioski, które zostały przyjęte i pozytywnie zweryfikowane przez system.

Dlaczego o tym piszemy? Bowiem zarówno w zespole ze strony ZUS, jak i w zespole po stronie MRiPS znaleźli się pracownicy Softiq. Jak to się stało?

Jako podwykonawcy Asseco współpracujemy z ZUS w ramach projektu Platformy Usług Elektronicznych (PUE), za pośrednictwem której – zgodnie z nowymi przepisami – będzie można składać wniosek. W ramach systemu działającego po stronie ZUS nasz zespół przygotował m.in. nowy komponent – usługę, która odpowiada za przyjmowanie i weryfikację wniosków o wypłatę 300+ z systemów bankowych oraz PIU-Emp@tia. Jednocześnie Softiq realizuje dla MRiPS projekty takie jak Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego (CSiZS) oraz Portal Informacyjno-Usługowy Empatia (PIU-Emp@tia). Zadaniem naszych zespołów było zarówno przygotowanie kreatora wniosków 300+ w systemie PIU-Emp@tia, jak i utworzenie mechanizmu przekazywania wytworzonych wniosków (w systemie CSIZS) do systemu w ZUS.

W ten sposób po stronie Softiq w całą operację zaangażowanych było kilkadziesiąt osób – project managerów, analityków, projektantów, programistów, testerów, konsultantów oraz administratorów. Kooperacja tylu osób i wielu instytucji okazała się ogromnych sukcesem, a – jak podają media – wniosków zostało złożonych już ponad milion.

A my? My pracujemy nad kolejnymi sukcesami.

This post is also available in: English (Angielski)