Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Promas - platforma internetowa umożliwiająca budowę i utrzymanie nowoczesnej fabryki przetwórstwa rybnego

Platforma pozwala na konfigurację wielu maszyn sortujących produkty (ryby) i ich niezależną pracę. Jej główną zaletą jest wysoka automatyzacja i łatwa konfiguracja.
Ten projekt został zrealizowany we współpracy z naszym partnerem Imperio (Islandia)

Klient:

slippurinn_logo

Branża:

promas_thumbnail

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Firma Slippurinn, specjalizująca się w usługach morskich, zleciła nam projekt utworzenia dedykowanego oprogramowania dla zaawansowanych maszyn swojej produkcji. Niestety, firma ta miała ograniczoną wiedzę w zakresie tworzenia zaawansowanych systemów IT. Mimo posiadania ogromnego doświadczenia i ekspertyz w temacie budowy dedykowanych maszyn, potrzebowali wsparcia w utworzeniu systemu zarządzania produkcją.
Naszym celem było dostarczenie doskonałej jakości dedykowanego oprogramowania, które pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału narzędzi Slippurinn. Na uwadze również musieliśmy mieć zarówno potrzeby naszego klienta, jak i uwagi docelowego klienta końcowego, który będzie korzystał z systemu. Dodatkowym wymaganiem była dystrybucja produktów na rynek międzynarodowy, dlatego system wspiera tworzenie i drukowanie etykiet w wielu językach.

Jakie było wyzwanie?

Głównym problemem, który musieliśmy rozwiązać, było stworzenie kompletnego systemu od zera oraz zapewnienie komunikacji między maszyną a systemem. Program, który stworzyliśmy, miał za zadanie umożliwić oraz ułatwić kontrolę nad całym procesem produkcyjnym.

  1. Projektowanie głównych procesów produkcyjnych od podstaw, aby zapewnić efektywność i optymalizację działania.
  2. Dążenie do maksymalnej automatyzacji, aby ograniczyć pracę ręczną.
  3. Integracja naszego systemu z tymi urządzeniami.
  4. Projektowanie i wdrażanie dwukierunkowej komunikacji w czasie rzeczywistym między Promas i innymi komponentami, aby umożliwić efektywną wymianę informacji i synchronizację działań.
  5. Integracja z urządzeniami (sortownica, bramki, linia przetwórcza, drukarki), aby zapewnić płynne działanie i wymianę danych między czujnikami na taśmie.
  6. Projektowanie i drukowanie etykiet: opracowaliśmy mechanizmy do projektowania i drukowania etykiet zgodnych z wymaganiami klienta i umożliwiających odpowiednie oznakowanie produktów.
  7. Integracja drukarek wielu producentów, aby umożliwić elastyczne zarządzanie procesem drukowania etykiet.
  8. Przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym z wielu urządzeń, aby monitorować i zarządzać procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Moduł konfiguracyjny: Pozwala na konfigurację maszyny do konkretnego produktu, uwzględniając informacje takie jak miejsce połowu ryby, kraj pochodzenia, rozmiar, waga, sposób połowu. Konfiguracja jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb klienta i umożliwia śledzenie pochodzenia produktu oraz informacje na temat produktów końcowych, powstałych z tych, które trafiają do sortowni.

Moduł edytora etykiet: Umożliwia tworzenie i drukowanie różnego rodzaju etykiet, zarówno dla kontenerów, jak i palet. Etykiety mogą zawierać obrazki, kody QR, kody kreskowe i są dostępne w wielu językach. Moduł ten integruje się również z drukarkami wielu producentów.

Moduł zarządzania produkcją: Odpowiada za przesyłanie informacji dotyczących przetwarzania produktu, na podstawie których maszyna podejmuje działania zgodnie z ustawieniami i preferencjami klienta. Klient może przesłać konfigurację, określającą zachowanie maszyny. Człowiek odpowiedzialny jest jedynie za ustawienie programu, a system może kontynuować przetwarzanie i sortowanie ryb, dopóki nie zostanie zatrzymany. Komunikacja między produkcją a systemem jest dwustronna – klient wysyła informacje o przetwarzaniu, a system przesyła informacje o produktach znajdujących się na taśmie.

Moduł raportowy: Odpowiada za generowanie raportów związanych z produkcją.

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Unifikacja procesów produkcyjnych: dzięki stworzeniu jednolitego mechanizmu przetwarzania i obsługi procesów biznesowych możliwe jest usystematyzowanie i zharmonizowanie działań w różnych systemach.
  2. Maksymalna automatyzacja: system umożliwia automatyzację wielu czynności, co prowadzi do zwiększenia efektywności pracy i redukcji błędów.
  3. Poprawa przepływu informacji: dzięki integracji różnych komponentów oraz komunikacji w czasie rzeczywistym, informacje są przekazywane szybko i precyzyjnie między poszczególnymi elementami systemu.
  4. Optymalizacja procesów produkcyjnych: dostęp do niezawodnych danych produkcyjnych pozwala na analizę i optymalizację procesów, co prowadzi do redukcji marnotrawstwa oraz poprawy wydajności i kontroli produkcji.
  5. Udoskonalone raportowanie i analizy: moduł raportowy umożliwia generowanie szczegółowych raportów dotyczących produkcji, co wspiera podejmowanie decyzji opartych na solidnych danych.

Dzięki tym korzyściom, przedsiębiorstwo może skutecznie usprawnić procesy produkcyjne, zwiększyć kontrolę nad produkcją, minimalizować błędy oraz szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

empatia_thumbnail

PIU Emp@tia

Klient: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
Rozwój i utrzymanie platformy zintegrowanej z tysiącami systemów zewnętrznych, usprawniająca proces składania, przyznawania oraz rozliczania świadczeń socjalnych. Portal Emp@tia obsługuje ponad 3 miliony użytkowników. System jest zintegrowany z domenami najważniejszych polskich instytucji.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.

MYPLATESPACE

Klient: Cluiid
Branża: Przemysł spożywczy
Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork' dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book