NFZ, czyli Narodowy Fundusz Zdrowia w Polsce. Został powołany ustawą Sejmu z 27 sierpnia 2004 r. na wniosek ministra Mariusza Lipińskiego, ówczesnego ministra zdrowia, w celu powołania jednej centrali zarządzania wszystkimi placówkami zdrowia w Polsce pod jurysdykcją rządu.

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Klient potrzebował zastąpić istniejący system do zarządzania słownikami, który powstał około 20 lat temu. Nie chodziło o proste przepisanie lub odświeżenie kodu. Klient przedstawił konkretne potrzeby.
- Nowy system musiał pozwalać na sprawne zarządzanie wszystkimi słownikami w bazie.
- Pracownik NFZ musiał mieć możliwość tworzenia nowych słowników w systemie samodzielnie, bez ingerencji dostawcy oprogramowania.
- Nowy system miał wspierać utrzymanie istniejących słowników oraz wprowadzanie nowych danych.
Jakie było wyzwanie?
- Po 20 latach użytkowania klient posiadał potężną bazę – naszym zadaniem było jej utrzymanie i wprowadzenie danych do nowego systemu.
- Opanowanie dodatku do Jira – Xray. To narzędzie pracy testerów, w którym gromadzimy scenariusze, obsługujemy przypadki testowe, tworzymy raportyz testów.
- Stworzenie rozbudowanego systemu z zachowaniem możliwości dynamicznej i elastycznej edycji i tworzenia nowych treści przez wielu użytkowników na raz.
- Wytworzenie responsywnej i przejrzystej warstwy wizualnej aplikacji do wyświetlania ogromnej ilości danych w jednym widoku.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Setki godzin spotkań, głównie online, pozwoliły nam na wspólne doprecyzowanie wymagań biznesowych oraz opracowanie spójnej wizji projektu.
Zaproponowaliśmy i przedstawiliśmy klientowi rozwiązanie opierające się na aplikacji webowej, co było znacznie bardziej innowacyjne i intuicyjne dla użytkowników.
Dane w słownikach zmieniają się bardzo dynamicznie. System CS pozwala na płynny przepływ informacji pomiędzy użytkownikami, dzięki czemu zmiany widoczne są na bieżąco.
Funkcje systemu Centrum Słowników:
- publikacja, edycja oraz obsługa cyklu życia słowników,
- synchronizacja danych pomiędzy słownikami,
- tworzenie i obsługa zgłoszeń dla każdego ze słowników,
- zarządzenie przepływem pracy w obrębie systemu,
- dynamiczne zarządzanie prezentowanymi danymi w tabelach.
