PFRON – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, którego środki przeznaczane są na rehabilitację zawodową i społeczną osób z niepełnosprawnością oraz ich zatrudnianie.
Jaka była potrzeba biznesowego klienta?
Testy funkcjonalne, manualne, wykonywane zgodnie z dostarczonymi scenariuszami, zawierającymi poszczególne przypadki testowe, dla których zostały wytworzone odpowiednie dane i wnioski.

Jakie było wyzwanie?
Tworzenie dokumentacji przypadków testowych, które miały sprawdzać różne funkcjonalności systemu w różnych kontekstach, wymagało dużego skupienia i uwagi. Każdy przypadek testowy zakładał inne kroki, które musieliśmy podjąć i oczekiwane rezultaty, zależnie od kontekstu, w którym był używany. Formularze wniosków składanych przez interesariuszy również były testowane wielokrotnie, uwzględniając różne informacje oraz szczegóły.
Elastyczność konfiguracji systemu i wiele dostępnych możliwości modyfikacji sprawiły, że testowanie funkcjonalności było wyzwaniem. Często te same komponenty miały różne wartości i możliwości, w zależności od konfiguracji systemu i roli użytkownika, w której testowano poszczególne czynności.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Kluczem do sukcesu było dokładne analizowanie przedstawionych scenariuszy testowych oraz zrozumienie zależności między poszczególnymi przypadkami. Ważne było również równomierne rozdysponowanie scenariuszy do testerów.
W celu kontroli i testowania samego procesu biznesowego, testerzy byli przydzielani w pary lub trójki. Wykonując scenariusze, symulowali proces biznesowy i przepływ informacji w systemie. Ta metoda pozwoliła na uzyskanie dokładnych wyników testów, przewidzenie zachowań użytkowników oraz realistyczne odwzorowanie działania systemu.
