Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

ZUS & Liferay

Aktualizacja, subskrypcja oraz wsparcie techniczne dla oprogramowania Liferay Portal EE Server oraz migracja portalu z Liferay w wersji 6.2 do Liferay DXP 7.3.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

100

redaktorów treści

112

struktur

167

szablonów

ZUS jest największą i najważniejszą polską organizacją rządową, odpowiedzialną za ubezpieczenia społeczne. Posiada ponad 300 oddziałów w całej Polsce, a portal ZUS jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową w kraju i korzysta z niego ponad 30 000 000 mieszkańców.

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Portal zus.pl jest ogromnym źródłem informacji o działalności całego społeczeństwa. Do tej pory portal oparty był na platformie Liferay 6.2. Jako SOFTIQ byliśmy odpowiedzialni za przeniesienie portalu do wyższej wersji, aby sprawnie funkcjonował w Liferay (DXP 7.3).

Jakie było wyzwanie?

Portal powstał wiele lat temu i w związku z tym, oprócz ogromnej ilości treści statycznych, zawierał dużo rozwiązań „szytych na miarę”, których utrzymywanie z czasem zaczęło być bardzo trudne i uciążliwe, a czasami wręcz niemożliwe.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Jako SOFTIQ, dostarczyliśmy klientowi licencje na nową wersję oprogramowania oraz przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy migrację całej platformy do najnowszej wersji. Głównym celem było wyeliminowanie wszystkich rozwiązań dedykowanych i zastąpienie ich rozwiązaniami natywnymi Liferaya. Udało się również uporządkować i usunąć z portalu obszary nieużywane i nieaktualne.

Projekt w liczbach

  • około 100 redaktorów treści
  • do 2000 użytkowników jednocześnie
  • 4 witryny
  • 10 layoutów
  • około 71000 artykułów z czasopism
  • blisko 16000 plików (około 10GB danych)
  • 112 struktur
  • 167 szablonów

Zespół projektowy i przebieg procesu:

Projekt realizowany był przez zespół deweloperski składający się z 10 programistów, 3 DevOps oraz 3 testerów. Proces projektowy przebiegał w 4 fazach:

  1. FAZA I – Inicjalizacja – szczegółowa analiza oryginalnego źródła, konsultacje dotyczące konfiguracji infrastruktury, tworzenie backlogu
  2. FAZA II – Migracja – instalacja instancji portalu Liferay 7.3, migracja konfiguracji portalu, danych, motywów, szablonów i dostosowań
  3. FAZA III – Testy – testy funkcjonalne, wydajnościowe, penetracyjne
  4. FAZA IV – Wdrożenie – szkolenia dla użytkowników i administratorów, migracja próbna, wdrożenie produkcyjne, wsparcie dla klienta po wdrażaniu Liferay 7.3

Jakie korzyści zyskał klient?

  • Podniesienie witryny zus.pl do nowszej wersji systemu Liferay
  • Stałe wsparcie techniczne, dostęp do najnowszych wersji systemu
  • Wyeliminowanie błędów i innych problemów, które występowały na starszej wersji
  • Uporządkowanie i usystematyzowanie treści
  • Usprawnienie pracy redaktorów i administratorów

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

NFZ – Centrum Słowników

Klient: NFZ
Branża: Usługi
Dobrze zdefiniowane i zarządzane słowniki pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych. Aplikacja Centrum Słowników to źródło, bez którego nie da się zarządzać obszarem słowników i wszystkimi systemami, które będzie zasilał.

Karta Dużej Rodziny

Klient: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
Klient potrzebował aplikacji do wprowadzania, weryfikacji wniosków i wydawania decyzji w sprawie przyznania Karty Dużej Rodziny.

GIS – Główny Inspektorat Sanitarny

Klient: GIS – Główny Inspektorat Sanitarny
Branża: Usługi
Projektowanie oraz wdrożenie poszczególnych modułów rządowego systemu SEPIS (System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej).
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book