Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Broker SI PSZ – System Informatyczny Publicznych Służb Zatrudnienia

Broker SI PSZ pełni rolę warstwy komunikacyjnej, umożliwiającą wymianę danych między poszczególnymi systemami dziedzinowymi PSZ, takimi jak dostarczanie usług i przesyłanie komunikatów, a także między systemami zewnętrznymi. Dodatkowo, spełnia funkcję warstwy logiki biznesowej dla operacji wykonywanych wspólnie przez wiele systemów dziedzinowych PSZ oraz systemy zewnętrzne.

Klient:

mrpips_logo

Branża:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

  1. Utrzymanie warstwy komunikacyjnej
  2. Kolejne integracje
  3. Dołączanie kolejnych instytucji, które korzystają z tego systemu
  4. Dodawanie kolejnych usług

Jakie było wyzwanie?

Jako SOFTIQ zajmujemy się utrzymaniem i wsparciem wytworzonego wcześniej oprogramowania. Największym naszym wyzwaniem było przepisanie platformy w całości (komponenty udostępniające usługi oraz webowe aplikacje centralne) przy wymaganiu zachowania wszystkich interfejsów zewnętrznych.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

System Broker SI PSZ, działa głównie jako warstwa komunikacyjna, umożliwiając wymianę danych pomiędzy systemami dziedzinowymi PSZ, takimi jak Syriusz Std we wszystkich 340 urzędach pracy w Polsce oraz systemami i rejestrami centralnymi w Polsce. Do Brokera podłączone są inne systemy centralne ministerstwa, np. system zatrudniania cudzoziemców opracowany przez nas, a także systemy gromadzące dane, takie jak portal dla przedsiębiorców, centralna baza ofert pracy oraz nasze własne systemy takie jak Wortal PSZ (strony internetowe wszystkich powiatowych urzędów pracy w Polsce), Intranet PSZ, SDZ.

Dodatkowo, Broker integruje się z systemami zewnętrznymi, takimi jak KRS, CEIDG, SRP (PESEL), EMP@TIA czy ZUS, z których systemy dziedzinowe pobierają i weryfikują dane służące jako podstawa do wydawania decyzji administracyjnych.

W ramach projektu Monitoringu Pracy i Pobytu w celach Zarobkowych Cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (MPPC), wszystkie integracje instytucji odbywały się poprzez Brokera. Projekt ten łączył ze sobą instytucje takie jak Straż Graniczna, Urząd do Spraw Cudzoziemców, Państwowa Inspekcja Pracy oraz ZUS. Chociaż konsulaty posiadają swoje własne oprogramowanie, mogą korzystać z danych zintegrowanych w systemach, aby obsłużyć cudzoziemców, klientów. Nasz system udostępnia usługi, z których korzystają wymienione instytucje.

Zakres komunikacji realizowanej przez Brokera obejmuje zarówno systemy dziedzinowe PSZ, jak i systemy zewnętrzne, zapewniając płynny przepływ danych i integrację między różnymi instytucjami i systemami.

Proces projektowy:

  1. FAZA I – Analiza
  2. FAZA II Projekt
  3. FAZA III – Implementacja
  4. FAZA IV – Testy

Jakie korzyści zyskał klient?

  • Udostępnianie usług biznesowych dla wszystkich Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy w Polsce
  • Centralna baza użytkowników wraz z centrum ich autentykacji (ok. 30000 użytkowników)
  • Skalowalne i wydajne rozwiązanie

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

SHRIMP2 – System Harmonogramowania, Rejestrowania i Monitorowania Pomocy

Klient: UOKiK
Branża: Usługi
System obsługi harmonogramowania, rejestrowania i monitorowania pomocy, który służy do gromadzenia, przetwarzania i przekazywania informacji o udzielanej pomocy publicznej, w szczególności o jej rodzajach, formach i wielkości, w ramach otrzymanej pomocy de minimis UOKiK.

GDDKiA

Klient: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)
Branża: Usługi
Wsparcie prawidłowej i ciągłej pracy wykorzystywanego przez GDDKiA oprogramowania wspierającego wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych.

Dedykowany system zarządzania produkcją dla firmy

Klient: Georg Utz Sp. z o.o.
Branża: Produkcyjna
Funkcjonalności projektu obejmują zaprogramowanie kolejkowania zleceń produkcyjnych, wyświetlanie informacji o aktualnych zleceniach dla każdego gniazda produkcyjnego oraz monitorowanie stanu materiałów, surowców, prefabrykatów i wyrobów gotowych.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book