Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

MYPLATESPACE – wiesz co jesz!

Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork’ dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.

Klient:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Świat się zmienia. Zmienia się również sposób, w jaki ludzie jedzą oraz przepisy dotyczące żywności. Teraz nadszedł czas, aby cały przemysł spożywczy przeszedł rewolucję.


Problem w tym, że branża spożywcza nie zawsze podaje takie informacje o alergenach dla klientów. MYPLATESPACE powstało po to, aby ułatwić przepływ tego typu informacji.


Ludzie coraz bardziej interesują się zdrową żywnością, produktami organicznymi i weganizmem. Żądają przejrzystości w zakresie stosowanych składników, chcą jeść według wybranego stylu życia, diety, przekonań religijnych i wyborów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Chcą po prostu wiedzieć, co znajduje się na ich talerzu.

Jakie było wyzwanie?

Zrewolucjonizować, unowocześnić i zmienić na lepsze przemysł spożywczy. MYPLATESPACE ma służyć jako czytnik DNA produktu, narzędzie marketingowe dla biznesmenów, żródło przepływu danych pomiędzy producentami, operatorami usług spożywczych (np. restauracjami) i klientami.


Głównym wyzwaniem było rozszerzenie technologii, którą chcieliśmy wykorzystać i stworzenie aplikacji dla 3 typów użytkowników: Dostawca usług spożywczych (lokalny, regionalny i krajowy), Operatorzy usług spożywczych (Restauracje, Kuchnie, Szpitale, Szkoły) i Konsumenci

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Rozwiązanie to usprawnia wszystkie aspekty dotyczące pochodzenia żywności i informacji o produkcie, które trafiają do użytkownika końcowego. Gdy użytkownik coś je, może natychmiast sprawdzić, co trafia na jego talerz.


Dzięki tej aplikacji każda restauracja może dać swoim klientom dostęp do szczegółowej listy składników i alergenów wszystkich potraw. Dodatkowo kuchnia (szefowie kuchni i kelnerzy) ma w czasie rzeczywistym dostęp do zamówień składanych w restauracji, a każdy klient może dodać komentarz ze swoimi wymaganiami dotyczącymi alergii pokarmowej.

W aplikacji możliwe jest również sprawdzenie dostępności produktów w okolicy – dzięki temu manager restauracji może precyzyjnie zaplanować zakupy.


Kluczowe funkcjonalności: Architektura bezserwerowa SaaS, Zarządzanie produktami, Generator przepisów i potraw, Kreator etykiet dla producentów wspomagający marketing produktów, Kreator menu dla restauracji, Udostępnianie kodów QR, Ciągłość działania, Multi-tenant lub model korporacyjny

Proces projektowy i workflow

W SOFTIQ pracujemy w metodyce Scrum. Do większości projektów podchodzimy w sposób zwinny, oparty na sprintach. Jak wiadomo, metoda ta pozwala na samoorganizację zespołu, a tym samym zwiększenie jego efektywności i skrócenie czasu dostarczenia gotowego produktu, co jest bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla klienta.
Realizacja projektu w fazach:

  1. Burza mózgów, planowanie
  2. Makiety Figma, tworzenie user stories, określanie funkcjonalności aplikacji
  3. Analiza i konfiguracja AWS (jesteśmy serverless, aplikacja zaczyna działać w momencie, gdy użytkownik zaczyna z niej korzystać)
  4. Projekty
  5. Implementacja
  6. Dopracowanie szczegółów i optymalizacja

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Satysfakcja i zaufanie konsumentów
  2. Promocja zdrowego stylu życia
  3. Zwiększona sprzedaż w branży spożywczej
  4. Wsparcie dla lokalnego biznesu i producentów żywności
  5. Dokładne rozpoznawanie alergenów z pomocą AI
  6. Zrozumienie zdrowych nawyków żywieniowych oraz znalezienie preferencji i równowagi dietetycznej
  7. Dbanie o markę firmy i produktów
  8. Dbałość o sprzedaż
  9. Usystematyzowanie danych i informacji o produktach
  10. Projektowanie i dystrybucja znaczków żywności (lokalne, bio, religijne, koszerne, halal)
  11. Możliwość generowania certyfikatów jakości żywności
  12. Szybka konfiguracja aplikacji
  13. Przyjazny interfejs użytkownika (UI)
  14. Łatwa integracja pomiędzy wieloma urządzeniami

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

SDZ – System Doradcy Zawodowego

Klient: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
System Doradcy Zawodowego to narzędzie, które służy do pomocy osobom poszukującym informacji na temat wyboru zawodu, kierunku kształcenia lub ścieżki kariery zawodowej.

e-PFRON2

Klient: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Branża: Usługi
Wsparcie techniczne i konserwacja systemu e-PFRON2 przez okres 36 miesięcy. Dodatkowo świadczymy usługi modyfikacji i rozwoju systemu e-PFRON2.

Dedykowany system zarządzania produkcją dla firmy

Klient: Georg Utz Sp. z o.o.
Branża: Produkcyjna
Funkcjonalności projektu obejmują zaprogramowanie kolejkowania zleceń produkcyjnych, wyświetlanie informacji o aktualnych zleceniach dla każdego gniazda produkcyjnego oraz monitorowanie stanu materiałów, surowców, prefabrykatów i wyrobów gotowych.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book