SpaceNet AG to duże data center w Niemczech, będące jedną z czołowych firm świadczących usługi z zakresu hostingu z bezpiecznymi i zgodnymi wymogami ochrony danych. Na własnej platformie ZAMADAMA sprzedają pakiety usług: skrzynki pocztowe, przestrzeń w chmurze, czy też narzędzia do konferencji.

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Klient, oprócz samego sklepu, potrzebował systemu, który pozwoliłby sprzedawać i konfigurować własne pakiety usług dla firmy. Stworzyliśmy więc niestandardowy sklep internetowy dla usług elektronicznych, w którym bezpośrednio można zakupić cały pakiet oraz natychmiastowo skonfigurować konkretne usługi dla siebie lub wybranych użytkowników.
Jakie było wyzwanie?
Grupa docelowa projektu ZAMADAMA to wszyscy klienci usług sieciowych SpaceNet. Są to klienci wewnętrzni, małe i duże firmy, które szukają bezpiecznego narzędzia do pracy w sieci. Podczas obszernych i owocnych warsztatów wytłumaczyliśmy klientowi, że gotowe rozwiązania nie są adekwatne do ich potrzeb. W rezultacie mogliśmy zaproponować dedykowane oprogramowanie, które idealnie spełnia wymagania SpaceNet. Cały system sklepu i realizacji usług był zintegrowany z systemem świadczącym usługi sieciowe (zakładanie skrzynki mailowej czy umieszczanie danych w chmurze).
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Klient składa zamówienie, system wysyła request do SpaceNet, wszystkie produkty powstają w sieci i od razu może się zalogować na swoje konto. To rozwiązanie jest oparte o używane na całym świecie narzędzie Zimbra. ZAMADAMA posiada 3 mechanizmy konfiguracji zamówienia, które stworzyliśmy jako SOFTIQ:
- Tworzenie skrzynek oraz kont mailowych
- Przestrzeń dyskowa w chmurze powiązana ze skrzynkami o różnych wielkościach i pojemnościach
- Narzędzie do wideokonferencji
Użytkownicy mają możliwość rejestracji własnych domen, żeby podpinać je do skrzynek mailowych. W każdym momencie może konfigurować i modyfikować zamówienie, dokupować kolejne skrzynki i GB do wykorzystania w chmurze.
