Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Wortal PSZ (Publiczne Służby Zatrudnienia)

Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia to serwis informacyjny, w którym Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, a także powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy, publikują kluczowe informacje dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz pracodawców. W ramach wszystkich umów świadczonym dla tego projektu, nasze wsparcie obejmie łącznie 374 jednostki na szczeblu powiatowym (PUP), wojewódzkim (WUP i UW) i krajowym (KG OHP i MRPiPS), które zarządzają publicznymi i wewnętrznymi stronami internetowymi oraz korzystają z poczty w ramach domeny praca.gov.pl.

Klient:

mrpips_logo

Branża:

Wykorzystane technologie:

  1. Witryny zewnętrzne (388 witryn, około 4 000 redaktorów) na jednym systemie
  2. Witryna Centralna PSZ
  3. EURES Polska – Sieć europejskich ofert pracy
  4. Witryna sPSZ – Sieć Europejskich Publicznych Służb Zatrudnienia – POLSKA
  5. Witryny Powiatowych i Wojewódzkich Urzędów Pracy
  6. Witryny Projektowe
  7. Intranet (45 witryn, ok. 20 000 użytkowników)
  8. Poczta PSZ (ponad 9 000 kont)

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Projekt ma charakter zarówno utrzymaniowy, jak i rozwojowy. Klient wymagał utworzenia odrębnej witryny EURES (European Employment Services – EURES Polska Sieć Europejskich Ofert Pracy) na nowej platformie Liferay 7.3. Ze względu na charakter projektu, który koncentruje się na utrzymaniu, witryna EURES została zrealizowana jako osobna instalacja, co stanowiło znaczny i konkretny element projektu.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Naszym zadaniem było podnieść systemy operacyjne bez zmiany CMS oraz znaczna poprawa wydajności. Pandemia spowodowała wzmożone korzystanie z systemu, szczególnie w zakresie pobierania formularzy niezbędnych do udzielenia pomocy, co z kolei wywołało problemy wydajnościowe. Musieliśmy skutecznie rozwiązać te problemy i zoptymalizować działanie systemu, aby sprostać rosnącem zapotrzebowaniu użytkowników w trudnym czasie.

Szybko uporaliśmy się z wyzwaniem, dzięki zaangażowaniu kilkuosobowych zespołów, które intensywnie pracowały nad optymalizacją. Musieliśmy zidentyfikować i wyeliminować wąskie gardła w systemie, aby poprawić jego wydajność. Udało się to osiągnąć, zapewniając jednocześnie zgodność systemu z wytycznymi WCAG 2.1.

Co dostarczyliśmy?

Podczas realizacji pierwszej umowy wdrażaliśmy witryny w jednostkach PUP (Powiatowych Urzędach Pracy) i WUP (Wojewódzkich Urzędach Pracy). Proces wdrożenia obejmował 3-dniowe szkolenia przeprowadzane na miejscu u klienta, a także konsultacje grupowe. Projekt obejmował również 4 lata wsparcia, aby zapewnić długoterminową efektywność i stabilność wdrożonych rozwiązań.

Jakie korzyści zyskał klient?

Projekt dotyczył ujednolicenia wizerunku PSZ (Publicznych Służb Zatrudnienia), który obejmuje wcześniej wdrożone witryny w jednostkach PUP i WUP. Teraz wszystkie witryny są spójne i zgodne ze sobą.

Wprowadziliśmy globalne treści, które mogą być edytowane i propagowane przez redaktora witryny centralnej na strony poszczególnych urzędów, co znacznie ułatwiło zarządzanie wspólnymi treściami.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

3dgarden_thumbnail

3D GARDEN

Klient: Szwedzka firma B2B
Branża: Usługi
Celem projektu było stworzenie prototypu aplikacji Garden Design 3D. Rozwiązanie 3D do projektowania ogrodu jest łatwe i przyjemne w obsłudze dla użytkownika. Prototyp miał zostać oparty o silnik do gier. Celem było stworzenie uniwersalnego rozwiązania, z którego każdy będzie mógł korzystać.

ACM – Aflos & Crew Management

Klient: Aflos & Crew Management B.V.
Branża: Przemysł
Zaprojektowanie i budowa systemu SRB, stanowiącego centralną bazę danych oraz dostawa i wdrożenie sprzętu i oprogramowania niezbędnego do jego poprawnego działania.  
pef_thumbnail

Platforma Elektronicznego Fakturowania 

Klient: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Branża: Usługi
Dostosowanie platformy elektronicznego fakturowania do wdrożonej dyrektywy unijnej, która nakazywała państwom unijnym przekazywanie dokumentów w formie ustrukturyzowanej i elektronicznej.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book