Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Urząd Zamówień Publicznych

Inżynier Kontraktu w projekcie „Zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie Platformy e-Zamówienia oraz audyt bezpieczeństwa”. UZP dba o przejrzystość procesu udzielania zamówień publicznych, zapewniającą przedsiębiorcom niedyskryminujący dostęp do zamówień publicznych.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Jak wyglądał projekt?

W projekcie pełniliśmy rolę doradcy, tzw. Inżyniera Kontraktu. Klient dysponował zespołem merytorycznym i biznesowym, jednak brakowało mu specjalistów technicznych. Główną motywacją była potrzeba wsparcia klienta przez Inżyniera Kontraktu poprzez uzupełnianie luk w obszarach, w których zespół klienta czuł się mniej pewnie.

Jakie było wyzwanie?

  1. Wykorzystanie standardu OCDS (Open Contracting Data Standard) stanowiło kluczowy element projektu. W Polsce dostępność specjalistów w tym zakresie jest bardzo ograniczona, co pozwoliło nam na wykazanie się doświadczeniem i wiedzą w tej dziedzinie.
  2. Konieczność cyklicznej merytorycznej analizy rozległej dokumentacji projektowej (bezpieczeństwa, technicznej, biznesowej, analitycznej, utrzymaniowej, infrastrukturalnej, dot. testów, użytkownika)
  3. Weryfikacja pokrycia wymagań przez dostarczone funkcjonalności

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Jako Inżynier Kontraktu pełniliśmy rolę specjalistów, którzy wspierali zarówno klienta, jak i wykonawcę przy weryfikacji i testach rozwiązania.

Zakres naszych obowiązków w projekcie UZP rysował się następująco:

1. Analiza i weryfikacja rozwiązań projektowych proponowanych przez wykonawcę platformy.

2. Wsparcie eksperckie Klienta w trakcie prac w ocenie spójności i kompletności przygotowanych rozwiązań, w tym zgodności z WCAG 2.1

3. Weryfikacja zgodności architektury z wymaganiami na wszystkich etapach (od projektowania po wdrożenie), w szczególności zapewnienie, że budowane rozwiązanie będzie możliwe do zrealizowania w chmurze obliczeniowej i możliwe do przeniesienia, modułowe – oparte o mikroserwisy, wykorzystujące API, skalowalne, zapewniające niezbędne mechanizmy bezpieczeństwa, wydajności i jakości Platformy UZP

4. Weryfikacja kompletności i jakości dokumentów w ramach realizacji umowy

5. Udział w testach i odbiorach produktów realizowanych na poszczególnych etapach przewidzianych w ramach umowy oraz weryfikacja planów testów wewnętrznych opracowanych przez wykonawcę, obejmujących w szczególności:

– testy penetracyjne infrastruktury

– testy penetracyjne aplikacji

– przegląd kodu pod kątem identyfikacji ewentualnych podatności bezpieczeństwa

– testy wydajnościowe

– testy obciążeniowe

6. Weryfikacja sposobu realizacji audytu bezpieczeństwa w zakresie jej kompletności, jakości i zgodności z dobrymi praktykami

    Proces projektowy i workflow:

    Projekt był realizowany w metodyce zwinnej, wspieranej wieloma spotkaniami analityczno-biznesowymi. Jako Inżynier Kontraktu braliśmy czynny i ciągły udział w każdym etapie projektu, udzielając merytorycznego wsparcia Klientowi oraz uczestnicząc w bieżących dyskusjach projektowych.

    Kluczowymi, z punktu widzenia projektu oraz naszej roli, były okresy odbiorów kolejnych etapów projektu, gdzie intensywność i tempo prac były największe.

    Jakie korzyści zyskał klient?

    Dzięki naszej rozległej wiedzy merytorycznej oraz bogatemu doświadczeniu, zdobytemu na bazie bardzo podobnych projektów w sektorze administracji publicznej, Klient zyskał wiarygodnego i zaufanego partnera, pomocnego we wszelkich spornych i trudnych do rozstrzygnięcia kwestiach (zarówno biznesowych, analitycznych, jak i również techniczno-merytorycznych).

    Zainteresowały Cię nasze usługi?

    Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

    Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

    Zobacz także

    pef_thumbnail

    Platforma Elektronicznego Fakturowania 

    Klient: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
    Branża: Usługi
    Dostosowanie platformy elektronicznego fakturowania do wdrożonej dyrektywy unijnej, która nakazywała państwom unijnym przekazywanie dokumentów w formie ustrukturyzowanej i elektronicznej.
    empatia_thumbnail

    PIU Emp@tia

    Klient: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
    Branża: Usługi
    Rozwój i utrzymanie platformy zintegrowanej z tysiącami systemów zewnętrznych, usprawniająca proces składania, przyznawania oraz rozliczania świadczeń socjalnych. Portal Emp@tia obsługuje ponad 3 miliony użytkowników. System jest zintegrowany z domenami najważniejszych polskich instytucji.

    e-PFRON2

    Klient: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
    Branża: Usługi
    Wsparcie techniczne i konserwacja systemu e-PFRON2 przez okres 36 miesięcy. Dodatkowo świadczymy usługi modyfikacji i rozwoju systemu e-PFRON2.
    Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book