Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Projekt rozpoczęliśmy w 2019 roku. Polegał na świadczeniu usług wsparcia i utrzymania systemu SOW, a także jego modyfikacji i rozwoju. Naszym zadaniem, oprócz dostarczania nowych funkcjonalności, było zapewnienie sprawnego i wydajnego funkcjonowania systemu. Dla klienta ważne było również to, aby był przyjazny w obsłudze. Musieliśmy szybko reagować na często zmieniające się wymagania i oczekiwania wynikające ze zmian organizacyjnych i prawnych.

Jakie było wyzwanie?
System został przejęty od innego wykonawcy – musieliśmy poznać i uporządkować kod, który został przez niego stworzony. Obsługiwaliśmy codziennie kilkanaście zapytań, które były zgłaszane do help-desku i równocześnie realizować zmiany funkcjonalne według oczekiwań klienta. Pracowaliśmy w bardzo wymagającym systemie SLA.
Dostępność systemu 24/7 powoduje, że ewentualne błędy muszą zostać poprawione w trybie natychmiastowym, a wszystkie prace serwisowe muszą być wykonane w godzinach nocnych.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Aby efektywnie zarządzać procesem projektowym, zespół SOFTIQ został podzielony na dwie części. Jedna zajmowała się bieżącą obsługą zgłoszeń i utrzymaniem systemu, a druga prowadziła prace rozwojowe. Zmienił się również proces prowadzenia prac rozwojowych, tak aby możliwe było ich planowanie z kwartalnym wyprzedzeniem. Rozszerzyliśmy zespół analityków, testerów i programistów.
Nasz proces projektowy i workflow
Prace serwisowe wykonywane są zgodnie z systemem SLA, wersja z poprawkami instalowana jest dwa razy w tygodniu. Prace nad modyfikacjami prowadzone są według metodologii waterfall. Spotkania analityczne odbywają się regularnie raz w tygodniu, a w razie potrzeby częściej.
