Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

SHRIMP2 – System Harmonogramowania, Rejestrowania i Monitorowania Pomocy

System obsługi harmonogramowania, rejestrowania i monitorowania pomocy, który służy do gromadzenia, przetwarzania i przekazywania informacji o udzielanej pomocy publicznej, w szczególności o jej rodzajach, formach i wielkości, w ramach otrzymanej pomocy de minimis UOKiK.

Na mocy rozporządzenia rady ministrów, wszystkie podmioty udzielające pomocy mają obowiązek sprawozdania informacji o udzielonej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis poprzez dostęp do aplikacji SHRIMP2. Pomoc de minimis jest to rodzaj wsparcia publicznego, udzielanego przez państwo na rzecz przedsiębiorców.

Jaka była potrzeba biznesowego klienta?

Wytworzenie nowego systemu SHRIMP2 oraz jego utrzymanie i rozwój. Migracja danych ze starego systemu SHRIPM1 do systemu SHRIMP2. Utrzymanie systemu SUDOP – wyszukiwarki internetowej dla beneficjentów, którzy otrzymali różnego rodzaju finansową pomoc publiczną.

Jakie było wyzwanie?

Zaprojektowanie, budowa i wdrożenie specjalistycznego systemu informatycznego SHRIMP2, przeprowadzenie testów i pilotażu oprogramowania oraz zintegrowania go z innymi systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi w okresie 12 miesięcy.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Skupienie się na zebraniu wszystkich produktów biznesowych, które mają być obsługiwane przez ten system, było niezwykle istotne dla powodzenia projektu. Tą częścią projektu zajął się nasz zespół implementacyjny.

Wprowadziliśmy do projektu etap pilotażu, który jest niezwykle istotny dla projektów dotyczących nowych systemów. Dzięki temu etapowi można wykryć ewentualne problemy i odpowiednio przygotować odbiorców do pełnego wdrożenia systemu.

Nasz proces projektowy i workflow:

Projekt prowadzony jest w formie modelu waterflow oraz scrum w części programistycznej. Całość zagadnienia realizowana jest w metodologii Prince2 z podziałem na etapy: analiza, projekt, realizacja i wdrożenie.

  1. FAZA I – Klient przedstawia swoje potrzeby i produkty, które są podstawą budowy nowego systemu oraz tworzony jest harmonogram prac ze wskazaniem terminów końcowych poszczególnych etapów.
  2. FAZA II – Analiza i projekt. Przygotowanie pełnej listy wymagań na system oraz projektu architektury i infrastruktury systemu.
  3. FAZA III – Przygotowanie scenariuszy testów oraz utworzenie środowisk testowych. Integracja systemu z innymi, wewnętrznymi i zewnętrznymi.
  4. FAZA IV – Zaplanowanie i przeprowadzenie migracji danych z systemu SHRIMP1 do SHRIMP2.
  5. FAZA V – Pilotaż – uruchomienie produkcyjne SHRIMP2 u wytypowanych użytkowników końcowych, uwzględniające przesyłanie sprawozdań za pomocą interfejsu API.
  6. FAZA VI – Stabilizacja i optymalizacja aplikacji SHRIMP2.
  7. FAZA VII – Uruchomienie środowiska produkcyjnego SHRIMP2.

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Elektroniczne składanie sprawozdań – umożliwia składanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przez podmioty udzielające pomocy – organ administracji publicznej lub inny podmiot (w tym z sektora prywatnego) posiadający uprawnienia do udzielania pomocy ublicznej lub pomocy de minimis.
  2. Raportowanie – jednolity i wydajny sposób pobierania i raportowania danych w postaci raportów i plików w różnych formatach (CSV, PDF, itp.) oraz API do pobierania danych przez instytucje zewnętrzne.

  3. Bezpieczeństwo danych – system dba o bezpieczeństwo danych osobowych i chroni je zgodnie z wymaganiami prawa o ochronie danych osobowych.

  4. Dostosowany dla osób z niepełnosprawnością – system spełnia wymogi norm WCAG 2.1.
  5. Zgodność z wymogami prawnymi – system na bieżąco jest aktualizowany i zgodny z obecnymi wymogami prawnymi.

  6. Wsparcie klienta – zespół świadczy usługi wsparcia i realizacji bieżących prac pracowników i operatorów systemu SHRIMP2 oraz SUDOP.

  7. Utrzymywanie systemu – bieżące aktualizowanie wersji oprogramowania oraz wersji przeglądarek internetowych gwarantuje ciągłe utrzymanie systemu na aktualnych, najnowszych wersjach oprogramowania udostępnianych przez producentów.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.

PeopleKeys Ltd

Klient: PeopleKeys Ltd
Branża: Szkolenia zawodowe
Oparta na opatentowanej technologii aplikacja PeopleKeys do zarządzania talentami oferuje potężny zestaw narzędzi do zatrudniania. Jest to doskonała pomoc w rekrutacji i selekcji potencjalnych kandydatów.

Miasto Reykjavik

Klient: SOFTIQ & Imperio dla Miasta Reykjavik
Branża: Usługi
Projekt w ramach transformacji cyfrowej Miasta Reykjavik dla departamentów Education i Welfare.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book