Na mocy rozporządzenia rady ministrów, wszystkie podmioty udzielające pomocy mają obowiązek sprawozdania informacji o udzielonej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis poprzez dostęp do aplikacji SHRIMP2. Pomoc de minimis jest to rodzaj wsparcia publicznego, udzielanego przez państwo na rzecz przedsiębiorców.
Jaka była potrzeba biznesowego klienta?
Wytworzenie nowego systemu SHRIMP2 oraz jego utrzymanie i rozwój. Migracja danych ze starego systemu SHRIPM1 do systemu SHRIMP2. Utrzymanie systemu SUDOP – wyszukiwarki internetowej dla beneficjentów, którzy otrzymali różnego rodzaju finansową pomoc publiczną.

Jakie było wyzwanie?
Zaprojektowanie, budowa i wdrożenie specjalistycznego systemu informatycznego SHRIMP2, przeprowadzenie testów i pilotażu oprogramowania oraz zintegrowania go z innymi systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi w okresie 12 miesięcy.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Skupienie się na zebraniu wszystkich produktów biznesowych, które mają być obsługiwane przez ten system, było niezwykle istotne dla powodzenia projektu. Tą częścią projektu zajął się nasz zespół implementacyjny.
Wprowadziliśmy do projektu etap pilotażu, który jest niezwykle istotny dla projektów dotyczących nowych systemów. Dzięki temu etapowi można wykryć ewentualne problemy i odpowiednio przygotować odbiorców do pełnego wdrożenia systemu.
Nasz proces projektowy i workflow:
Projekt prowadzony jest w formie modelu waterflow oraz scrum w części programistycznej. Całość zagadnienia realizowana jest w metodologii Prince2 z podziałem na etapy: analiza, projekt, realizacja i wdrożenie.
- FAZA I – Klient przedstawia swoje potrzeby i produkty, które są podstawą budowy nowego systemu oraz tworzony jest harmonogram prac ze wskazaniem terminów końcowych poszczególnych etapów.
- FAZA II – Analiza i projekt. Przygotowanie pełnej listy wymagań na system oraz projektu architektury i infrastruktury systemu.
- FAZA III – Przygotowanie scenariuszy testów oraz utworzenie środowisk testowych. Integracja systemu z innymi, wewnętrznymi i zewnętrznymi.
- FAZA IV – Zaplanowanie i przeprowadzenie migracji danych z systemu SHRIMP1 do SHRIMP2.
- FAZA V – Pilotaż – uruchomienie produkcyjne SHRIMP2 u wytypowanych użytkowników końcowych, uwzględniające przesyłanie sprawozdań za pomocą interfejsu API.
- FAZA VI – Stabilizacja i optymalizacja aplikacji SHRIMP2.
- FAZA VII – Uruchomienie środowiska produkcyjnego SHRIMP2.
