Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Oprogramowanie AI

Wdrożenie kilku modułów oprogramowania wykorzystującego m.in. AI np. moduł AI do automatycznego przetwarzania i analizy ofert, który znacząco usprawnił prace działu analiz.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

  1. Automatyzacja weryfikacji możliwości handlu każdej marki na platformie Amazon – eliminacja ręcznego sprawdzania, czy dany produkt może być sprzedawany na tej platformie.
  2. Automatyzacja weryfikacji popularności produktów na różnych marketplace’ach – ułatwienie analizy popytu i zainteresowania produktami w wielu miejscach sprzedaży online.
  3. Porównywanie cen produktów na różnych platformach – usprawnienie procesu monitorowania konkurencyjności cenowej.
  4. Optymalizacja procesu ustalania cen sprzedaży na Amazon – integracja i analiza danych z wielu systemów w celu efektywnego wyznaczania cen sprzedaży.

Jakie było wyzwanie?

Dużym wyzwaniem w projekcie jest proces analizy wymagań dla opisywanego rozwiązania, wynikający z braku wiedzy i kompetencji klienta w zakresie procesu wytwarzania oprogramowania. Aby sprostać temu wyzwaniu, współpracujemy z klientem, ucząc go zasad pracy w tym obszarze oraz organizując warsztaty typu event storming, które pozwalają na szczegółową analizę jego wymagań.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Na przykładzie wdrożenia modułu AI do automatycznego przetwarzania i analizy ofert widzimy, że znacząco usprawnił on pracę działu analiz. Integracja tego modułu z Systemem Zarządzania Informacją (SZI) zapewnia bezpośredni dostęp do danych zakupowych i magazynowych, co dodatkowo zwiększa efektywność procesów i ułatwia podejmowanie decyzji operacyjnych.

Proces projektowy i workflow:

Wdrożenie zmian:

Zwinna metodyka SCRUM – wartość biznesowa uzgadniana i dostarczana w cyklach miesięcznych.

Zaproponowano kilkanaście grup zadań do realizacji, w tym:

  1. Narzędzie AI do analizy ofert – automatyczne przetwarzania i analiza ofert
  2. Narzędzie AI do komunikacji z klientami – automatyzacja komunikacji z klientami poprzez systemy zarządzania kampaniami mailingowymi, zintegrowane z modułami w SZI
  3. Narzędzie do wizualizacji danych i tworzenia raportów – zaawansowane narzędzia do analizy danych biznesowych, umożliwiające generowanie szczegółowych raportów
  4. Narzędzie do Analizy Danych Amazon – umożliwia dynamiczne ustalanie cen oraz efektywną analizę danych sprzedażowych
  5. Centralne repozytorium danych – fundament dla wszystkich operacji przeprowadzanych w SZI

Jakie korzyści zyskał klient?

1. Wdrożenie modułu AI do automatycznego przetwarzania i analizy ofert znacząco usprawnia prace działu analiz. Integracja tego modułu z SZI umożliwia bezpośredni dostęp do danych zakupowych i magazynowych

2. Automatyzacja komunikacji z klientami poprzez systemy zarządzania kampaniami emailowymi, zintegrowane z modułami w SZI, pozwalają na polepszenie komunikacji, efektywniejsze ofertowanie klientów oraz skuteczniejszą i bardziej spersonalizowaną sprzedaż, uwzględniając różnice językowe i geograficzne

3. Moduł do wizualizacji danych i tworzenia raportów oferuje zaawansowane narzędzia do analizy danych biznesowych, umożliwiając generowanie szczegółowych raportów. Dzięki temu, decyzje biznesowe mogą być podejmowane na podstawie solidnych danych analitycznych i precyzyjnych raportów

4. Dla działu e-commerce wprowadzone zostało narzędzie do analizy danych z Amazon, co umożliwia dynamiczne ustalanie cen oraz efektywną analizę danych sprzedażowych. Narzędzie do Analizy Danych Amazon rozwiąże problemy dotyczące zarządzania sprzedażą na platformach e-commerce, w tym czasochłonnego procesu kalkulowania i aktualizowania cen na Amazon, wykorzystywania kalkulatora w Excel oraz podwójnej kontroli cen

5. Jądro systemu stanowi Centralne Repozytorium Danych, które jest fundamentem dla wszystkich operacji przeprowadzanych w SZI. To repozytorium zapewnia jednolite, centralne źródło informacji dla wszystkich modułów systemu, gwarantując spójność i aktualność danych. Zintegrowane połączenia między różnymi modułami umożliwiają płynny przepływ informacji i zapewniają, że wszystkie działania są oparte na spójnych i wiarygodnych danych.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

NFZ Centrum Słowników

Klient: NFZ
Branża: Usługi
Dobrze zdefiniowane i zarządzane słowniki pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych. Aplikacja Centrum Słowników to źródło, bez którego nie da się zarządzać obszarem słowników i wszystkimi systemami, które będzie zasilał.

Urząd Zamówień Publicznych

Klient: Urząd Zamówień Publicznych
Branża: Usługi
Inżynier Kontraktu w projekcie „Zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie Platformy e-Zamówienia oraz audyt bezpieczeństwa”.

GDDKiA

Klient: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)
Branża: Usługi
Wsparcie prawidłowej i ciągłej pracy wykorzystywanego przez GDDKiA oprogramowania wspierającego wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book