Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

NFZ – Baza Teleadresowa

Stworzenie i utrzymanie systemu do przechowywania danych teleadresowych NFZ.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Skoro już istnieje jedna jednostka centralna NFZ, należy podjąć działania mające na celu centralizację systemu zarządzania danymi teleadresowymi interesariuszy z całej Polski. Obecnie istnieją różne bazy danych zarządzane przez kilka jednostek, ale ostatecznie powinny być zintegrowane w jeden wspólny system BTA – Baza Teleadresowa. Ten system będzie przetwarzał i przechowywał ogromne ilości danych teleadresowych wszystkich interesariuszy NFZ z całej Polski. NFZ będzie zarządzać wszystkimi danymi z jednego centralnego miejsca.

System BTA jest wykorzystywany przez oddziały, konsultantów oraz linię telefoniczną NFZ. Dzięki niemu możliwe jest tworzenie, edycja, poprawa i usuwanie danych jednostkowych. Dodatkowo, system umożliwia import i eksport danych z innymi bazami danych poprzez integrację za pomocą plików dziennych przyrostowych.

Jakie było wyzwanie?

Zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie systemu przy obsłudze 28 GB wolumenu danych oraz synchronizowany dzienny import plików z danymi przyrostowymi. Ponadto projekt obejmował przygotowanie szkoleń dla ponad 300 użytkowników systemu z różnych jednostek z kraju w tym szkolenia dla administratorów systemu w NFZ, którzy wspierają utrzymanie sytemu wraz z wykonawcą.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Od momentu zaprojektowania i opracowania architektury systemu, aż do jego uruchomienia, byliśmy zaangażowani we wszystkie etapy. Począwszy od przetwarzania danych inicjalnych na produkcji, aż po wczytywanie codziennych danych przyrostowych z różnych źródeł. Zarządzanie użytkownikami odbywa się zgodnie z ustaloną matrycą uprawnień dla ponad 1000 użytkowników.

Główne funkcje biznesowe systemu obejmują odbieranie danych teleadresowych z różnych miejsc, gdzie są gromadzone i przetwarzane, a następnie zapisywanie i przechowywanie ich w jednym centralnym źródle danych, jakim jest BTA.

Ważnym aspektem było spełnienie wymogów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa przetwarzania i przechowywania danych. Pracownicy i konsultanci NFZ mają dostęp do spójnego i bezpiecznego mechanizmu weryfikacji i identyfikacji osób dokonujących zmian w swoich danych teleadresowych. Proces autoryzacji spełnia wymogi RODO oraz zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Nasz proces projektowy i workflow

Projekt został zrealizowany zgodnie z metodologią Scrum, która składała się z 7 sprintów o terminie realizacji wynoszącym 2 tygodnie. Na początku, wraz z uruchomieniem zespołu i sprintów, przeprowadzono dodatkowy Sprint 0. W tym etapie został stworzony harmonogram prac oraz dokonano podziału wymagań na epiki i story, wraz z podzadaniami, które zostały umieszczone w podstawowym backlogu Scrum.

Dodatkowo, zadania zostały podzielone na backlog dla każdego z 7 sprintów, wykorzystując metody zarządzania INVEST i MoSCoW.

NFZ BTA – co dostarczyliśmy?

  1. System: Centralna baza teleadresowa (BTA) – System został wdrożony zgodnie z założeniami, harmonogramem i ustalonym budżetem. W pełni spełnia on wszystkie wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ochrony danych osobowych oraz dostępności zgodnie z normami WCAG 2.1.
  2. DokumentacjaWytworzona dokumentacja została przekazana i odebrana w postaci produktów projektowych zgodnie z wymaganiami umowy oraz dostosowana do norm WCAG 2.1.

  3. SzkoleniaW ramach prac pracownicy SOFTIQ biorący udział w wytwarzaniu i testowaniu systemu przygotowali materiały szkoleniowe i przeprowadzili testy dla pracowników NFZ. Wynik oceny szkoleń został oceniony na najwyższym poziomie.

  4. UtrzymanieOd momentu uruchomienia systemu na środowisku produkcyjnym wprowadziliśmy mechanizmy utrzymania, takie jak automatyczny monitoring działania sieci i serwreów za pomocą systemu Zabbix. Opracowaliśmy również procedury wdrżaania paczek aktualizacyjnych i dokonywania upgrade’u aplikacji.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

Fundacja Serca dla Maluszka

Klient: Fundacja Serca dla Maluszka
Fundacja Serca dla Maluszka to organizacja charytatywna, której misją jest pomoc dzieciom wymagającym wsparcia finansowego na leczenie i rehabilitację.

Multon

Klient: Multon
Branża: Leśnictwo i obróbka drewna
Multon to niestandardowy system, opracowany dla klienta z branży obróbki drewna, usprawniający planowanie i realizację operacji poprzez centralną aplikację webową i aplikację mobilną.

Broker SI PSZ – System Informatyczny Publicznych Służb Zatrudnienia

Klient: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
Broker SI PSZ pełni rolę warstwy komunikacyjnej, umożliwiającą wymianę danych między poszczególnymi systemami dziedzinowymi PSZ, takimi jak dostarczanie usług i przesyłanie komunikatów, a także między systemami zewnętrznymi.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book