Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

EURES – Europejskie Służby Zatrudnienia

EURES to sieć organizacji stworzona przez Komisję Europejską i Europejski Urząd ds. Zatrudnienia, Spraw Socjalnych i Integracji. Jej celem jest ułatwienie mobilności pracowników w Europie, dostarczając informacje o ofertach pracy i warunkach zatrudnienia w różnych krajach UE. Działa jako platforma dla pracowników i pracodawców, umożliwiając poszukiwanie pracy i rekrutację z zagranicy. EURES oferuje również wsparcie i doradztwo w zakresie mobilności zawodowej.

Klient:

mrpips_logo

Branża:

Wykorzystane technologie:

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Rzeczypospolitej Polskiej zarządza sprawami związanymi z pracą i polityką społeczną Polski.

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Sieć EURES tworzą publiczne służby zatrudnienia państw członkowskich UE i EFTA oraz inne uprawnione organizacje na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i unijnym. EURES świadczy usługi dla osób poszukujących pracy oraz pracodawców w ramach swobodnego przepływu osób oraz promowanie mobilności pracowników wewnątrz UE.

Takie rozwiązanie pomaga w:

  1. znalezieniu pracy,
  2. informowaniu na temat warunków życia i pracy w krajach członkowskich,
  3. znalezieniu zakwaterowania w miejscu pracy,
  4. adaptacji do nowego środowiska pracy i życia,
  5. wyjeździe do innego państwa członkowskiego w celach podjęcia pracy,
  6. prowadzeniu rekrutacji pracowników z innego państwa członkowskiego UE lub EFTA.

Jakie było wyzwanie?

Poprzednia wersja strony EURES korzystała z technologii Joomla, na co klient nie mógł już sobie pozwolić w tym przypadku. MRiPS zdecydował się przenieść portal EURES pod skrzydło większego projektu WORTAL, który obecnie prowadzimy. Wszystkie strony WORTALU są napisane w Liferay 6.3 (starszej wersji), dlatego też zdecydowaliśmy, że nowy EURES przeniesiemy na do wersji Liferay 7.3.

Między tymi dwoma wariantami jest bardzo duża różnica, dlatego nasz zespół musiał doskonale poznać wyższą wersję, aby sprawnie poruszać się przy wdrożeniu. Podczas realizacji projektu nasi programiści zdobyli certyfikaty Liferay i obecnie są kwalifikowanymi specjalistami tej technologii.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Strona EURES jest podzielona na 2 części – publiczna witryna internetowa oraz Intranet. Z EURES z poziomu doradców i organizacji korzysta ponad 300 osób.

Na samym początku ustalaliśmy, że przeniesiemy EURES w formie 1:1 do tego, co było w starszej wersji, ale z biegiem czasu stwierdziliśmy, że odświeżenie designu, dostosowanie strony do wymagań WCAG 2.1., ulepszenie wersji mobilnej aplikacji i wdrożenie trybu ciemnego sprawdzi się znacznie lepiej.

Musieliśmy również wziąć pod uwagę zmiany funkcjonalne. Kiedy system EURES przeszedł do WORTALU, logowanie wszystkich użytkowników odbywało się przez szynę danych, centralny system BROKER.

Proces projektowy i workflow:

  1. FAZA I – Analiza – określenie skali migracji oraz ustalenie procesu i czasu realizacji projektu
  2. FAZA II – Design
  3. FAZA III – Migracja i implementacja

Jakie korzyści zyskał klient?

  • Usprawnione doradztwo dla poszukujących pracy
  • Międzynarodowe pośrednictwo pracy
  • Informacje o sytuacji na rynkach pracy w krajach członkowskich
  • Informacje o systemach socjalnych i opiece zdrowotnej w różnych krajach
  • Baza ofert pracodawców zainteresowanych rekrutacją zagranicznych pracowników
  • Baza CV poszukujących pracy za granica
  • Utrzymanie EURES przez cały następny rok
  • Nowszy interfejs
  • Dostosowanie do norm WCAG 2.1.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

Karta Dużej Rodziny

Klient: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
Klient potrzebował aplikacji do wprowadzania, weryfikacji wniosków i wydawania decyzji w sprawie przyznania Karty Dużej Rodziny.

ACM – Aflos & Crew Management

Klient: Aflos & Crew Management B.V.
Branża: Przemysł
Aflos & Crew Management B.V. to holenderska firma specjalizująca się w rekrutacji i zarządzaniu załogami dla żeglugi śródlądowej.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book