Jaka była potrzeba biznesowa?
Bank Czasu zrzesza ludzi chętnych do pomocy. Użytkownicy wykorzystują swoje umiejętności i czas, aby pomóc innym i w zamian dostać zapłatę w postaci… czasu. Taka inicjatywa powstała z potrzeby integracji, wzmocnienia więzi w społecznościach oraz chęci pomocy.
Formuła Banku Czasu nie tylko sprzyja pomocy drugiemu człowiekowi, ale również zacieśnia więzi, zrzesza ludzi potrzebujących kontaktu z innymi i zwiększa aktywność mniejszych społeczności, na przykład osób starszych i z niepełnosprawnością.

Jakie było wyzwanie?
- Uwzględnienie wszystkich typów zadań i akcji, które może wykonać użytkownik
- Równoczesne działanie użytkownika w dwóch rolach (wykonawcy i zleceniodawcy) bez przełączania roli
- Implementacja aplikacji w nowym języku
- Wystawienie produktu (responsywnej aplikacji) na sklep mobilny – Sklep Google Play
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Za każdą wykonaną usługę użytkownik otrzymuje czas, który potem może wykorzystać, poszukując osoby do wykonania usługi dla niego samego.
Osoba, z którą nawiązujemy kontakt, aby wymienić się czasem, nie musi być nam wcześniej znana. Sposób działania aplikacji jest prosty: osoby chętne do podzielenia się swoją wiedzą, umiejętnościami lub wspólnym spędzeniem czasu wypełniają formularz i mogą zacząć korzystać z aplikacji.
Jedną z kluczowych kwestii w logice aplikacji jest, aby pamiętać, że każda wykonana praca jest sobie równa. Godzina, którą hydraulik przeznaczy na naprawę kranu, równa się godzinie korepetycji z języka angielskiego.
Wśród usług Banku Czasu użytkownicy mają szerokie pole do wyboru: od prac remontowych, pielenia ogródka, korepetycji szkolnych, przez porady prawne, aż po wspólne wyjścia do kina czy warsztaty z gry na gitarze.
