Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

ACM - Aflos & Crew Management

Aflos & Crew Management B.V. to holenderska firma specjalizująca się w rekrutacji i zarządzaniu załogami dla żeglugi śródlądowej. Oferuje wykwalifikowany personel pokładowy, zajmuje się również kompleksową obsługą administracyjną związaną z zatrudnieniem załogi.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Głównym motywem klienta do opracowania nowego systemu była niewystarczająca
wydajność dotychczasowego rozwiązania oraz trudności we współpracy z poprzednim
wykonawcą, które stanowiły realne ryzyko dla rozwoju i bezpieczeństwa biznesu klienta.

Wymagania:

  1. Opracowanie nowoczesnego i funkcjonalnego systemu wspierającego działalność
    firmy zajmującej się zaokrętowaniem personelu na statki żeglugi śródlądowej.

Jakie było wyzwanie?

Współpraca rozpoczęła się od audytu i weryfikacji dotychczasowego rozwiązania oraz jak najszybszego zabezpieczenia danych klienta, a następnie przerodziła się w proces projektowania i realizacji nowego dedykowanego systemu dopasowanego do potrzeb i specyfiku rynku.

  1. Klient wymagał dużej elastyczności systemu, z uwagi na nieprzewidywalność sytuacji na wodzie. Niezbędna była możliwość dynamicznego dostosowania uprzednio wprowadzonych danych do zmieniających się warunków.
  2. Dodatkowym wyzwaniem była analiza wymagań. Klient nie dysponował gotową listą funkcjonalności, co wymagało intensywnego zaangażowania w iteracyjny proces identyfikacji i precyzowania potrzeb biznesowych. Proces ten opierał się na dotychczasowym systemie, jednocześnie pozostając otwartym na wszystkie korzyści i możliwości wynikające z opracowania dedykowanego rozwiązania.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Kluczowe funkcjonalności obejmowały:

  1. Planowanie rejsów oraz dobór jednostek pływających
  2. Selekcję odpowiednio wykwalifikowanego personelu statków
  3. Zarządzanie rejestrem kandydatów do pracy
  4. Generowanie faktur na podstawie danych zawartych w systemie
  5. Generowanie szablonów wiadomości e-mail zawierających fakturę lub zestaw faktur do wysyłki klientowi
  6. Zarządzanie danymi osobowymi
  7. Utworzenie przestrzeni na rejestr zadań pracowników biurowych, wyposażonegow prosty system powiadomień, umożliwiający informowanie przypisanych osób o nowych zadaniach
  8. Umożliwienie zarządzania elementami słowników systemowych
  9. Wizualizację pracy statków oraz przypisanej im obsługi w formie interaktywnego kalendarza, oferującego różne tryby podglądu (dzienny, tygodniowy, miesięczny, roczny)

Proces projektowy i workflow:

  1. Prototypowanie i przygotowanie mockupów widoków w Figma

  2. Development w metodyce zwinnej. Realizacja bieżącej części projektu równolegle z analizą wymagań klienta dla kolejnych etapów

  3. Utworzenie zewnętrznego środowiska testowego, umożliwiającego klientowi bieżący wgląd w postęp prac

  4. Wdrożenie produkcyjne wraz z migracją danych ze starego systemu

  5. Utrzymanie oraz dalszy rozwój. Monitorowanie działania systemu oraz wprowadzanie nowych funkcjonalności w odpowiedzi na zmieniające się potrzeb

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Wyższa wydajność i bezpieczeństwo – Nowy system zastąpił niewydajne rozwiązanie, zapewniając stabilność i ochronę danych

  2. Dopasowanie do branży – System dostosowany do specyfiki żeglugi śródlądowej, z dynamicznym zarządzaniem danymi.

  3. Automatyzacja procesów – Generowanie faktur, e-maili i rejestr zadań usprawniające pracę biurową.

  4. Lepsze zarządzanie – Centralizacja danych i intuicyjna wizualizacja w interaktywnym kalendarzu.

  5. Stałe wsparcie i rozwój – Zwinny workflow, bieżące aktualizacje i dostęp do środowiska testowego dla pełnej kontroli klienta.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

Fundacja Serca dla Maluszka

Klient: Fundacja Serca dla Maluszka
Fundacja Serca dla Maluszka to organizacja charytatywna, której misją jest pomoc dzieciom wymagającym wsparcia finansowego na leczenie i rehabilitację.

MYPLATESPACE

Klient: Cluiid
Branża: Przemysł spożywczy
Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork' dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.

System Rejestracji Broni 

Klient: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji 
Branża: Doradztwo
Zaprojektowanie i budowa systemu SRB, stanowiącego centralną bazę danych oraz dostawa i wdrożenie sprzętu i oprogramowania niezbędnego do jego poprawnego działania.  
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book