Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

ACM - Aflos & Crew Management

Aflos & Crew Management B.V. to holenderska firma specjalizująca się w rekrutacji i zarządzaniu załogami dla żeglugi śródlądowej. Oferuje wykwalifikowany personel pokładowy, zajmuje się również kompleksową obsługą administracyjną związaną z zatrudnieniem załogi.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Głównym motywem klienta do opracowania nowego systemu była niewystarczająca
wydajność dotychczasowego rozwiązania oraz trudności we współpracy z poprzednim
wykonawcą, które stanowiły realne ryzyko dla rozwoju i bezpieczeństwa biznesu klienta.

Wymagania:

  1. Opracowanie nowoczesnego i funkcjonalnego systemu wspierającego działalność
    firmy zajmującej się zaokrętowaniem personelu na statki żeglugi śródlądowej.

Jakie było wyzwanie?

Współpraca rozpoczęła się od audytu i weryfikacji dotychczasowego rozwiązania oraz jak najszybszego zabezpieczenia danych klienta, a następnie przerodziła się w proces projektowania i realizacji nowego dedykowanego systemu dopasowanego do potrzeb i specyfiku rynku.

  1. Klient wymagał dużej elastyczności systemu, z uwagi na nieprzewidywalność sytuacji na wodzie. Niezbędna była możliwość dynamicznego dostosowania uprzednio wprowadzonych danych do zmieniających się warunków.
  2. Dodatkowym wyzwaniem była analiza wymagań. Klient nie dysponował gotową listą funkcjonalności, co wymagało intensywnego zaangażowania w iteracyjny proces identyfikacji i precyzowania potrzeb biznesowych. Proces ten opierał się na dotychczasowym systemie, jednocześnie pozostając otwartym na wszystkie korzyści i możliwości wynikające z opracowania dedykowanego rozwiązania.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Kluczowe funkcjonalności obejmowały:

  1. Planowanie rejsów oraz dobór jednostek pływających
  2. Selekcję odpowiednio wykwalifikowanego personelu statków
  3. Zarządzanie rejestrem kandydatów do pracy
  4. Generowanie faktur na podstawie danych zawartych w systemie
  5. Generowanie szablonów wiadomości e-mail zawierających fakturę lub zestaw faktur do wysyłki klientowi
  6. Zarządzanie danymi osobowymi
  7. Utworzenie przestrzeni na rejestr zadań pracowników biurowych, wyposażonegow prosty system powiadomień, umożliwiający informowanie przypisanych osób o nowych zadaniach
  8. Umożliwienie zarządzania elementami słowników systemowych
  9. Wizualizację pracy statków oraz przypisanej im obsługi w formie interaktywnego kalendarza, oferującego różne tryby podglądu (dzienny, tygodniowy, miesięczny, roczny)

Proces projektowy i workflow:

  1. Prototypowanie i przygotowanie mockupów widoków w Figma

  2. Development w metodyce zwinnej. Realizacja bieżącej części projektu równolegle z analizą wymagań klienta dla kolejnych etapów

  3. Utworzenie zewnętrznego środowiska testowego, umożliwiającego klientowi bieżący wgląd w postęp prac

  4. Wdrożenie produkcyjne wraz z migracją danych ze starego systemu

  5. Utrzymanie oraz dalszy rozwój. Monitorowanie działania systemu oraz wprowadzanie nowych funkcjonalności w odpowiedzi na zmieniające się potrzeb

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Wyższa wydajność i bezpieczeństwo – Nowy system zastąpił niewydajne rozwiązanie, zapewniając stabilność i ochronę danych

  2. Dopasowanie do branży – System dostosowany do specyfiki żeglugi śródlądowej, z dynamicznym zarządzaniem danymi.

  3. Automatyzacja procesów – Generowanie faktur, e-maili i rejestr zadań usprawniające pracę biurową.

  4. Lepsze zarządzanie – Centralizacja danych i intuicyjna wizualizacja w interaktywnym kalendarzu.

  5. Stałe wsparcie i rozwój – Zwinny workflow, bieżące aktualizacje i dostęp do środowiska testowego dla pełnej kontroli klienta.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

3dgarden_thumbnail

3D GARDEN

Klient: Szwedzka firma B2B
Branża: Usługi
Celem projektu było stworzenie prototypu aplikacji Garden Design 3D. Rozwiązanie 3D do projektowania ogrodu jest łatwe i przyjemne w obsłudze dla użytkownika. Prototyp miał zostać oparty o silnik do gier. Celem było stworzenie uniwersalnego rozwiązania, z którego każdy będzie mógł korzystać.
promas_thumbnail

Promas

Klient: Slippurinn
Branża: Przemysł
Platforma pozwala na konfigurację wielu maszyn sortujących produkty (ryby) i ich niezależną pracę. Jej główną zaletą jest wysoka automatyzacja i łatwa konfiguracja.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book