Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Emp@tia

Portal Emp@tia obsługuje 3 miliony użytkowników. System jest zintegrowany z domenami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, banków, Ministerstwa Finansów, urzędów miasta, parafii, urzędów powiatowych. 

Klient:

mrpips_logo

Branża:

Wykorzystane technologie:

empatia_thumbnail

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Najważniejszym celem dla SOFTIQ i klienta było stworzenie takiej platformy, która zostanie zintegrowana z tysiącami systemów zewnętrznych oraz usprawni proces składania, przyznawania oraz rozliczania świadczeń socjalnych, a także wykluczy możliwość przyznania świadczenia osobie, która nie powinna go otrzymać.  Jako SOFTIQ zajmujemy się utrzymaniem i dalszym rozwojem tego systemu. Nie tworzyliśmy systemu od zera, natomiast przejęliśmy go w pewnym momencie.

Jakie było wyzwanie?

Największym wyzwaniem było stworzenie w krótkim czasie nowego modułu obsługi świadczeń wychowawczych z programu „Rodzina 500+”, który umożliwia składanie wniosków o wypłatę świadczeń za pośrednictwem platformy internetowej. 

Emp@tia i nasz projekt CSIZS (LINK) są ze sobą ściśle powiązane. Poprzez funkcję e-wnioski (wnioski online) ludzie składają wnioski, które trafiają do ZUS lub do gminnych i powiatowych ośrodków pomocy społecznej.

Zajęliśmy się również modyfikacją merytoryczną formularzy, dodawaniem kont dla różnych podmiotów (np. Przedsiębiorców, Organizatorów turnusów rehabilitacyjnych), w zgodzie z wymogami prawnymi i aktualnym zapotrzebowaniem

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Portal Emp@tia został zbudowany na systemie Liferay 6.1.
Oprócz całego systemu aplikacyjnego stworzyliśmy również stronę internetową, służącą jako źródło informacji o świadczeniach, dotacjach (500+, 300+, pomoc społeczna, zasiłki, KDR – Karta Dużej Rodziny).  

Najważniejszymi funkcjami portalu Emp@tia są:

  1. Rejestr żłobków
  2. Rejestr podmiotów świadczących opiekę dzienną
  3. Lista firm udzielających zniżek w ramach KDR
  4. Rejestr organizatorów turnusów rehabilitacyjnych i realizatorów turnusów rehabilitacyjnych

Z poziomu Emp@tii uruchomiliśmy e-wnioski (wnioski online), które są odrębnym systemem. Jest to platforma, poprzez którą można składać wnioski

PIU Emp@tia składa się z dwóch części:  

  1. Informacyjnej – zapewnia dostęp do kompleksowej informacji dla obywateli i przedsiębiorców w zakresie realizacji świadczeń społecznych  
  2. Usługowej (e-wnioski) – umożliwia obywatelom załatwianie spraw administracyjnych w formie elektronicznej 

Proces projektowy i workflow

Jako SOFTIQ przejęliśmy ten projekt od pewnego momentu, więc zajmowaliśmy się wdrażaniem poszczególnych części platformy Emp@tia w konkretny sposób:

Faza I – Analiza
Faza II – Projekt
Faza III – Implementacja
Faza IV – Testy

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Składanie wniosków drogą elektroniczną o dowolnej porze

  2. Przyspieszenie możliwości dotarcia do urzędu

  3. Szybszy kontakt z instytucjami

  4. Instrukcja wypełniania formularzy

  5. Powszechność dostępności systemu, każdy może z niego korzystać (pod warunkiem, że posiada profil zaufany)

  6. Proste i intuicyjne formularze

  7. Funkcja zapraszania użytkowników do zarządzania kontami na platformie

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

pef_thumbnail

Platforma Elektronicznego Fakturowania 

Klient: Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Branża: Usługi
Dostosowanie platformy elektronicznego fakturowania do wdrożonej dyrektywy unijnej, która nakazywała państwom unijnym przekazywanie dokumentów w formie ustrukturyzowanej i elektronicznej.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.
promas_thumbnail

Promas

Klient: Slippurinn
Branża: Przemysł
Platforma pozwala na konfigurację wielu maszyn sortujących produkty (ryby) i ich niezależną pracę. Jej główną zaletą jest wysoka automatyzacja i łatwa konfiguracja.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book