Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Pomysł narodził się na bazie systemu do planowania ogrodu stworzonego piętnaście lat temu. Obecnie system ten znacząco odstawał od standardów – był przestarzały technologicznie, co uniemożliwiało jego rozbudowę o nowe funkcjonalności, a także mało atrakcyjny wizualnie, co miało kluczowe znaczenie z perspektywy użytkownika. W związku z tym podjęto decyzję o stworzeniu całkowicie nowego rozwiązania, które będzie nawiązywać do pierwotnej koncepcji, lecz zostanie oparte na nowoczesnych technologiach i aktualnych trendach w IT.

Jak sobie z tym poradziliśmy?
Prototyp aplikacji pozwala klientowi na wykonanie projektu wymarzonego ogrodu oraz jego wizualizację w czasie rzeczywistym. Projekt został oparty na silniku Unity Engine, który, po przeanalizowaniu innych dostępnych na rynku narzędzi, okazał się najlepiej dostosowany do różnego rodzaju rozwiązań: zarówno webowych, mobilnych, jak i desktopowych. Wybór Unity Engine został podyktowany również wsparciem, jakie producent silnika oferuje użytkownikom, a to daje gwarancję stabilności i bezpieczeństwa.
Funkcjonalności:
- Możliwość logowania się do swojego profilu i przeglądania projektów,
- Prosty sposób projektowania metodą „przeciągnij i upuść”,
- Filtr umożliwiający wyszukiwanie roślin, obiektów (basen, garaż, trampolina, altana itp.) oraz podłoża (żwir, asfalt, kamionka itp.),
- Możliwość przedstawienia wirtualnego ogrodu w perspektywie 2D,
- Możliwość zmiany wielkości obiektów (zarówno budynków, jak i wszystkiego, co znajduje się w ogrodzie, np. basenu, garażu, altany itp.),
- Prezentacja ogrodu uwzględniająca porę dnia,
- Wizualizacja roślin uwzględniająca porę roku,
- Możliwość zapisania wykonanego projektu ogrodu.
Proponowane rozwiązanie daje możliwość integracji prototypu z istniejącym
systemem sprzedażowym lub płatniczym. Brak podobnego narzędzia na rynku sprawia, że inwestor będzie kojarzony z innowacyjnością i najnowszymi technologiami.
