Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book
Skorzystaj z usług SOFTIQ w ramach procesu Quality Control (QC). Zapewniamy pełne wsparcie w zakresie monitorowania jakości systemów, a także projektujemy i realizujemy testy oprogramowania. Nasze doświadczenie i kompetencje gwarantują przestrzeganie procedur i standardów jakości, a także szybką identyfikację i naprawę ewentualnych wad.
Umów się na rozmowę i poznaj naszą ofertę.
Quality Control (QC) jest procesem, w którym analizuje się, czy wymagania jakościowe względem oprogramowania, określone w ramach Quality Assurance (QA) zostały spełnione oraz jakie wystąpiły odstępstwa.
Celem działań realizowanych w procesie Quality Control (QC) jest identyfikacja i naprawa wad jakościowych i nieprawidłowości, które pojawiły się na różnych etapach realizacji projektu.
Dzięki odpowiednio zaplanowanym i systematycznie realizowanym działaniom w ramach Quality Control (QC) zyskujemy pewność, iż przestrzegane są standardy jakościowe obowiązujące w ramach danego projektu, a wszelkie odstępstwa są szybko identyfikowane i naprawiane.
Dla wielu firm najoptymalniejszym rozwiązaniem jest powierzenie nadzoru nad procesem Quality Control (QC) ekspertom takim jak SOFTIQ, zamiast samodzielnie budować od podstaw zespół doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie sprostać wyzwaniom związanym z QC.
Realizowane przez zewnętrznych partnerów usługi QC mogą obejmować audyty jakości, przeglądy kodu, testy wydajnościowe, bezpieczeństwa i zgodności z wymaganiami, a także zarządzanie procesami kontroli jakości.
Możesz potrzebować usług z zakresu Quality Control (QC), jeśli zauważasz w swojej firmie następujące oznaki:
Wiele przedsiębiorstw realizuje część zakresu mieszczącego się w usługach QC we własnym zakresie, jednak profesjonalne zespoły QC mogą pomóc gruntownie w opracowaniu i wdrożeniu kompleksowych strategii kontroli jakości, w tym procedur, narzędzi i procesów, które zapewnią spełnienie wymagań jakościowych.
Realizowane przez zewnętrznych partnerów usługi QC mogą obejmować audyty jakości, przeglądy kodu, testy wydajnościowe, bezpieczeństwa i zgodności z wymaganiami, a także zarządzanie procesami kontroli jakości. Możesz potrzebować usług z zakresu Quality Control (QC), jeśli zauważasz w swojej firmie następujące oznaki:
Oprogramowanie nie spełnia określonych standardów jakości, takich jak wydajność, niezawodność, bezpieczeństwo czy skalowalność
Występowanie powtarzających się błędów lub awarii w oprogramowaniu może wskazywać na problemy z kontrolą jakości
Niewystarczające lub nieistniejące procedury kontroli jakości prowadzą do częstych błędów
Brak lub niekompletna dokumentacja utrudnia Tobie i Twoim pracownikom zrozumienie i utrzymanie oprogramowania
Zauważasz problemy z komunikacją między zespołami deweloperskimi, QC i operacyjnymi, które mogą prowadzić do błędów
Twojej firmie brak jest odpowiednich zasobów ludzkich lub technicznych do przeprowadzania kontroli jakości
Mamy dostęp do ogromnej puli specjalistów, obejmującej nie tylko programistów, ale również architektów, analityków biznesowych, menedżerów projektów, inżynierów oprogramowania oraz testerów.
Gwarantujemy Twojej firmie możliwość skupienia się na rozwoju kluczowych aspektów biznesu, dzięki naszemu wsparciu we wdrażaniu procesów QC.
Pomożemy Twojej firmie uzyskać znaczące oszczędności wynikające z braku konieczności budowy od podstaw własnego zespołu, mającego nadzorować i realizować proces QC.
Dbamy o dokładne zrozumienie celów Twojego projektu, wymaganych ram czasowych i biznesowych potrzeb przedsiębiorstwa.
Komunikacja z nami jest efektywna i rzeczowa, dlatego zawsze będziesz na bieżąco z postępami w projekcie.
Gwarantujemy ciągłość współpracy z doświadczonym partnerem technologicznym, który będzie w stanie zrealizować wszystkie Twoje potrzeby outsourcingowe.
Z sukcesem realizowaliśmy ponad 150 projektów dla firm z różnych branż, o różnej specyfice oraz stopniu skomplikowania.
Nie jesteśmy tylko wykonawcą – angażujemy się w projekt, wspieramy Cię naszą wiedzą i jesteśmy gotowi dalej rozwijać system w Twojej firmie.
Działamy w oparciu o zwinne metodyki zarządzania projektami, komunikując się z Tobą na każdym etapie realizacji zlecenia.
Dbamy o bezpieczeństwo informacji dotyczących Twojej firmy i poufność Twoich danych biznesowych.
Wypełnij krótki formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.
Kompleksowo wspieramy naszych Klientów w planowaniu i realizacji procesu Quality Control (QC) na każdym etapie projektu. SOFTIQ w ramach QC świadczy usługi w dwóch głównych formach – przeglądów zgodności oraz testów:
Przeglądy obejmują kontrolę stopnia zgodności między innymi takich elementów, jak wymagania funkcjonalne, design, kod, plan wdrożenia oraz plan testów.
Testy oprogramowania prowadzone są na każdym poziomie, począwszy od testów jednostkowych, poprzez integracyjne komponentów, systemowe, integracyjne z systemami oraz akceptacyjne.
W ramach działań uzupełniających w procesie kontroli jakości wykorzystujemy także listy kontrolne, analizę statyczną oraz dynamiczną, monitorowanie oprogramowania pod kątem zachowań użytkowników, a także zbieranie i analizę zgłoszeń od końcowych odbiorców systemu.
Dzięki tak kompleksowemu podejściu, nasz doświadczony zespół analityków i testerów zagwarantuje skuteczną realizację procesu Quality Control (QC) w całym cyklu życia tworzonego produktu.
Testowanie poprawności działania systemu na każdym etapie cyklu projektowego jest koniecznością. Dzięki odpowiednio dobranym i przeprowadzonym testom minimalizujemy ryzyko wystąpienia błędów i gwarantujemy najwyższą jakość produktu.
Nasi specjaliści posiadają kompetencje w zakresie:
W zależności od specyfiki projektu oraz badanego elementu realizujemy testy zarówno w formie manualnej, jak też automatycznej.
Testy manualne | Testy automatyczne | |
---|---|---|
Wielkość projektu | Optymalne przy mniejszych projektach, z ograniczonym budżetem. | Sprawdzają się dobrze w średnich i dużych projektach, kiedy wykonanie testów manualnych jest niemożliwe lub zbyt kosztowne. |
Czas realizacji | Czasochłonne ze względu na ręczne wykonanie, za każdym razem od nowa. | Przygotowanie do automatyzacji wymaga czasu, ale mogą być wykorzystane wielokrotnie, a sam test trwa o wiele krócej niż w formie manualnej. |
Wykrywanie błędów | Umożliwiają ocenę podatności systemu na nietypowe zachowania, ale niosą ryzyko przeoczenia pomyłek na skutek nieuwagi bądź przemęczenia testera. | Pozwalają na wyeliminowanie błędu ludzkiego, ale nie są tak elastyczne jak testy manualne – wykrywają tylko obecność zmiennych wprowadzonych do oprogramowania przed wykonaniem testu. |
Koszt | Jednostkowo tańsze, jednak koszty ponoszone są za każdym razem, gdy wykonywane są testy. | Wykorzystanie narzędzi oraz opracowanie automatyzacji testu wiąże się z większymi nakładami, ale zwracają się one w dłuższej perspektywie, dzięki możliwości wielokrotnego przeprowadzenia już opracowanego testu. |
Aspekt UI / UX | Pozwalają na ocenę interfejsu użytkownika oraz jakości interakcji. | Nie mają zastosowania w ocenie User Experience oraz User Interface. |
Reużywalność | Za każdym razem przeprowadzane od nowa. | Raz przygotowany test może być wykorzystywany nieskończenie wiele razy. |
Nakład pracy | Czasochłonne ze względu na konieczność przejścia całego scenariusza oraz opracowania podsumowania. | Opracowanie testu jest czasochłonne, ale przeprowadzenie wymaga małego zaangażowania testera. |
Raportowanie | Wymaga dodatkowej pracy testera, ale pozwala na przedstawienie wniosków w sposób zindywidualizowany, dostosowany do potrzeb Klienta. | Raport generowany jest automatycznie w miarę postępu testu, jednak uwzględnia tylko wcześniej zdefiniowane aspekty. |
Do każdego problemu podchodzimy indywidualnie i dobieramy najbardziej optymalną formę testu, mając na uwadze najwyższą jakość oprogramowania oraz wymagania Klienta.
Projektujemy i przeprowadzamy testy dla wszystkich rodzajów oprogramowania: webowego, mobilnego, desktopowego i rozwiązań wieloplatformowych.
W realizowanych i wspieranych projektach stosujemy między innymi testowanie:
Zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami, którzy pomogą Ci ocenić, jakie usługi z zakresu Quality Control (QC) wniosą największą wartość do Twojego projektu.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie projektowania, budowy, wdrażania, testowania i utrzymywania rozwiązań stworzonych z wykorzystaniem zróżnicowanych technologii, takich jak:
Dzięki eksperckiej wiedzy o specyfice zastosowanych w projekcie rozwiązań technologicznych, jesteśmy w stanie zapewnić najwyższą jakość tworzonego produktu, skutecznie realizując działania w ramach procesu Quality control (QC) oraz testując oprogramowanie.
Umów się na rozmowę i poznaj naszą ofertę.
© 2025 Softiq Sp. z o.o.