Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

AndonCloud

AndonCloud skraca przestoje i usprawnia przepływ informacji w zakładzie produkcyjnym. Pomaga również oszczędzać pieniądze, minimalizując opóźnienie między zmianą statusu maszyny (stanowiska) a wezwaniem odpowiednich służb w celu naprawy.

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

Amerykański konglomerat o znaczącej pozycji w produkcji maszyn i urządzeń, wytwarzaniu energii oraz przemyśle naftowym zaliczany jest do największych korporacji na świecie. Firma weszła na rynek polski w latach 90. i obecnie posiada osiem zakładów produkcyjnych, zatrudniających 7300 pracowników. Nasz klient jest producentem generatorów.

Jakie były potrzeby biznesowe?

Wyzwaniem, któremu chcieliśmy sprostać, były znaczne koszty związane z przestojami maszyn w zakładzie. Im dłużej trwało zgłoszenie pomocy podczas przestoju, tym więcej pieniędzy tracił klient. Stwierdziliśmy, że posiadanie wiarygodnych informacji w czasie rzeczywistym o statusie zadań, często trwających kilka dni (np. rozpoczęte, kontynuowane, zakończone), miało kluczowe znaczenie dla poprawy produkcji i zwiększenia wydajności.

Największe wyzwania pojawiające się podczas procesów w zakładach produkcyjnych to:

  1. straty spowodowane przestojami,
  2. problemy z komunikacją między zespołami i pracownikami,
  3. nadmierna ilość nieuporządkowanych danych, często w formie papierowej,
  4. brak aktualnych informacji,
  5. brak możliwości przewidywania awarii i innych zdarzeń,
  6. brak kontroli nad wskaźnikami OEE i KPI.

Naszym celem było wyeliminowanie lub ograniczenie ich wszystkich.

Jak nam się to udało?

Wierzymy w siłę prostoty. Nasz system został celowo zaprojektowany tak, aby osiągnąć sukces poprzez minimalizację strat i usprawnienie operacji.

Projekt został zrealizowany w następujących etapach:

I ETAP – ANDONCLOUD

W ciągu dwóch tygodni udało nam się wdrożyć oprogramowanie AndonCloud. Dzięki sztucznej inteligencji i chmurze obliczeniowej AndonCloud przewiduje ryzyko awarii i błędów, diagnozuje anomalie i prognozuje wskaźniki wydajności.

II ETAP – OPROGRAMOWANIE PDA (system gromadzenia danych produkcyjnych)

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klienta na rozwiązanie umożliwiające monitorowanie statusu określonych zadań w ramach elementu produkcyjnego, wprowadziliśmy praktyczne narzędzie – wyświetlacz wyposażony w skaner kodów. Skaner ten umożliwia użytkownikom wprowadzanie statusu zadania, takiego jak „start”, „pauza” i „zakończenie”, na podstawie karty zadania. Dzięki temu wszyscy zaangażowani pracownicy mogą monitorować postęp procesu bezpośrednio z wyświetlaczy. Ta widoczność w czasie rzeczywistym pozwala operatorom, kierownikom zespołów i kierownikom produkcji śledzić etap, na którym znajduje się dany element w danym momencie. To z kolei umożliwia im przygotowanie stanowisk pracy na przybycie określonego elementu, co ostatecznie zwiększa ogólną wydajność pracy z tym elementem i zapewnia lepszą kontrolę nad przepływem materiałów. W ramach dalszej współpracy firma kontynuuje prace nad oprogramowaniem PDA, aby dostosować je do dalszych potrzeb.

III ETAP – SYSTEM REZERWACJI ŻURAWI

Po pierwszym wdrożeniu klient, zadowolony ze współpracy, zgłosił inne zapotrzebowanie. Potrzebował narzędzia do rezerwacji i planowania wykorzystania dźwigów, których dostępność stanowiła wąskie gardło w kilku procesach produkcyjnych. Dostarczyliśmy rozwiązanie, które pozwala naszemu klientowi planować wykorzystanie dźwigu do danego zadania, uzupełnione z wyprzedzeniem przez operatorów. Rozwiązanie to przyniosło zadowalające wyniki i zostało wdrożone przez klienta.

Co otrzymał klient?

1. Efektywne planowanie produkcji i wskaźniki KPI w czasie rzeczywistym

Wizualizacja planów produkcyjnych i kluczowych wskaźników wydajności (KPI) w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie dla szybkiej identyfikacji obszarów wymagających optymalizacji. Zarówno pracownicy, jak i kierownictwo mogą śledzić codzienne postępy w ramach określonych ról.

2. Usprawniona linia produkcyjna dzięki cyfryzacji

Przejście z dokumentacji papierowej na zautomatyzowany system gromadzenia danych produkcyjnych zwiększa dokładność i autentyczność. Ta cyfrowa transformacja zapewnia przegląd procesu produkcyjnego w czasie rzeczywistym, upraszczając monitorowanie i zapewniając precyzję.

3. Szybka reakcja serwisowa

Służby konserwacyjne mogą szybko reagować dzięki natychmiastowym powiadomieniom głosowym, SMS-owym lub e-mailowym. System rejestruje działania stacji, a aktualne dane produkcyjne są dostępne z dowolnego komputera, co ułatwia szybką reakcję.

4. Monitorowanie wyników pracowników

We empower the employees by quantifying their impact on the overall factory goal. The automated generation of Overall Equipment Effectiveness (OEE) reports and the real-time display of key parameters on monitors ensures continuous performance oversight.

Inne ulepszenia:

  • cyfryzacja linii produkcyjnej,
  • poprawa komunikacji w zespole produkcyjnym,
  • możliwość analizy parametrów produkcji: wydajność, dostępność, jakość,
  • uporządkowanie przepływu informacji,
  • monitorowanie elementów procesu produkcyjnego, dostęp do informacji o statusie zadań (rozpoczęte, kontynuowane, zakończone),
  • widoczność w jednym miejscu ważnych informacji dla wielu osób,
  • kontrola przepływu materiałów,
  • usprawnienie procesu poprzez przygotowanie stanowisk do przyjmowania elementów.

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.

Karta Dużej Rodziny

Klient: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Branża: Usługi
Klient potrzebował aplikacji do wprowadzania, weryfikacji wniosków i wydawania decyzji w sprawie przyznania Karty Dużej Rodziny.

iPFRON+

Klient: PFRON
Branża: Usługi
System iPFRON+ to rozwiązanie informatyczne, które ułatwia proces aplikowania o środki PFRON osobom z niepełnosprawnością i podmiotom działającym na ich rzecz.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book