Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Rzeczypospolitej Polskiej ma na celu administrowanie sprawami związanymi z pracą i polityką społeczną Polski.
Jaka była potrzeba biznesowa Klienta?
Główną potrzebą biznesową klienta było dostarczenie doradcom zawodowym powiatowych urzędów pracy narzędzia, ułatwiającego poznanie kompetencji kandydatów do pracy, w celu jak najlepszego doboru oferty.
Systemy doradców zawodowych mogą obejmować różne narzędzia i metody, takie jak testy zainteresowań, rozmowy indywidualne z doradcą, prezentacje dotyczące różnych zawodów i branż, a także dostęp do bazy danych z informacjami o szkoleniach i pracodawcach.

Jakie było wyzwanie?
System SDZ został stworzony od zera. SDZ integruje się z innymi systemami, które utrzymują inni wykonawcy. Ze względu na to musieliśmy znaleźć wspólne podejście do komunikacji, delegacji zadań oraz funkcjonowania systemu.
Największym wyzwaniem była mnogość danych oraz informacji, które musieliśmy wdrożyć do systemu, czyli:
- Implementacja zaawansowanych algorytmów testów psychologicznych,
- Dynamiczne tworzenie dokumentów zawierających dostosowane do badanego wskazówki rozwojowe.
Dodatkowo dużym wzywaniem było dostosowanie systemu pod kątem wysokiej dostępności dla osób z niepełnosprawnością według norm WCAG 2.1
Jak sobie z tym poradziliśmy?
SDZ składa się z dwóch komponentów:
- Narzędzie do Badania Kompetencji (NBK)
- Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych (KZZ)
Kluczowe funkcjonalności SDZ:
– Obsługa kont użytkowników i nadawanie im uprawnień oraz list kont użytkowników
– Wprowadzanie przez doradcę odpowiedzi udzielonych przez klientów podczas badań przeprowadzanych w postaci papierowej
– Generowanie raportów lub zestawień statystycznych
– Integracja z Centralną Bazą Użytkowników i Węzłów, funkcjonującą w ramach szyny komunikacyjnej Broker SI PSZ
– Integracja z Aplikacją Centralną, słownikami i parametrami centralnymi zawartymi w module Słowniki Centralne Brokera SI PSZ oraz umożliwienia pobierania danych z systemu SRP (PESEL)
