Jaka była potrzeba biznesowa?
Pracę w projekcie rozpoczęliśmy od zrealizowania kilku większych modyfikacji w istniejącym systemie, utrzymywanym i rozwijanym przez innego dostawcę. ZUS miał przed sobą duże wyzwanie – przygotowanie i uruchomienie obsługi elektronicznych zwolnień lekarskich dla obywateli i lekarzy w całym kraju. W trybie pilnym rozpoczęliśmy prace, tak by ustabilizować system oraz przygotować go na znaczące zwiększenie liczby przetwarzanych dokumentów.

Jakie było wyzwanie?
Projekt stanowił duże przedsięwzięcie, a największym wyzwaniem była szybka analiza, poprawa i stabilizacja systemu oraz przygotowanie go na duże obciążenia po wprowadzeniu obowiązku wystawiania zwolnień lekarskich wyłącznie w formie elektronicznej.
Byliśmy odpowiedzialni za przeprowadzenie testów wydajnościowych, stabilizację i optymalizację systemu w zakresie wystawiania elektronicznych zwolnień lekarskich oraz usunięcie blisko 200 zgłoszonych błędów, które nie były obsłużone przez poprzedniego wykonawcę, często od wielu miesięcy bądź nawet lat.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Przez kilka miesięcy prowadziliśmy prace nad stabilizacją i optymalizacją systemu, eliminując błędy i wdrażając usprawnienia. Każda poprawka była poddawana testom funkcjonalnym i wydajnościowym, co pozwalało identyfikować wąskie gardła.
W diagnostyce wykorzystaliśmy Dynatrace, ułatwiającą analizę wydajności i wykrywanie problemów.
Zaangażowaliśmy ekspertów z różnych obszarów IT – bazy danych, integracji, testów i optymalizacji. Dzięki ich doświadczeniu, skutecznie wdrażaliśmy nowe funkcjonalności i usprawnialiśmy system PUE ZUS.
