Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Miasto Reykjavík często korzysta z usług zespołów zewnętrznych przy projektach publicznych i rządowych, aby uzupełnić umiejętności specjalistów w swoich wewnętrznych szeregach. SOFTIQ, we współpracy z Imperio, brał udział w rozwoju takich projektów.
W ramach obszaru „SFS – Edukacja” stworzona została aplikacja dedykowana rodzicom, którzy chcą zapisać swoje dzieci do szkoły. Do tej pory odbywało się to „ręcznie”, na papierze. Aplikacja ma na celu usprawnienie tego procesu poprzez zapisy elektroniczne.
W ramach obszaru „VEL -Welfare” powstaje aplikacja skierowana do osób niepełnosprawnych, które poprzez aplikację mogą wybrać termin i złożyć wniosek o konsultacje z urzędnikami.

Jakie było wyzwanie?
Wraz z procesem digitalizacji Miasta Reykjavik powstał nowy dział IT. Projekty są zarządzane przy użyciu metodologii Agile i frameworku Scrum. Wraz z islandzkim zespołem po stronie klienta, uczyliśmy się pracy ramię w ramię, aby zbudować silne ramy współpracy i pokonać każde potencjalne wyzwanie.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Celem projektu jest zapewnienie usług zorientowanych na użytkownika oraz zmniejszenie zużycia papieru przy składaniu wniosków. System został zaprojektowany z pełną możliwością integracji, co pozwala na łączenie go z innymi systemami.
Ma on na celu uczynienie usług bardziej dostępnymi dla osób indywidualnych poprzez ułatwienie im składania wniosków, rezerwowania rozmów doradczych, a następnie przypisania ich do najbardziej odpowiedniego konsultanta, który odpowie na potrzeby każdej osoby. Głównym celem jest usprawnienie rejestracji zgłoszeń i wniosków oraz sprawniejszy przepływ informacji o świadczonych usługach.
